Wednesday 31 July 2013

Kejohanan Mini Blitz PACU 2013

31/7/2013 - Alor Star, PACU bakal menganjurkan Kejohanan Mini Blitz PACU 2013 sempena Hari Raya Aidilfitri 2013. Seperti edisi sebelum ini,'gathering' pemain catur Kedah iaitu Perjumpaan Jaguh-Jaguh Utara sempena Chinese New Year 2013 yang diadakan pada Februari lepas. 

Lebih menarik, PACU kali ini membuka penyertaan kepada semua player catur yang berminat untuk menyertai walaupun bukan dari Kedah dan lebih penting kejohanan ini menggunakan Cerdik Catur Rating (CCR) untuk blitz. 

PACU telah buka penyertaan ini kepada 30 orang (max) peserta sahaja jika ada kekosangan tempat, penyertaan akan ditambah. Butirannya seperti berikut :





Berikut merupakan senarai hadiah bagi para pemenang :

     
Syarat - syarat pertandingan Blitz : 
1. Sistem Touch move digunapakai
2. Hanya sebelah tangan sahaja untuk gerakkan buah dan menekan jam
3. Jika pieces jatuh, WAJIB betulkan semula kedudukan pieces dahulu sebelum menekan jam
4. Jika King dalam keadaan 'check' dan tidak digerakkan, peserta tersebut dikira kalah jika  opponent 'take' King  tersebut tanpa menyebut 'Check' terlebih dahulu


*TERHAD : Hanya 30 orang peserta sahaja !!!
Pendaftaran boleh dibuat dengan menghubungi atau SMS kepada Syedchess (019- 4641001) atau Muhd Asyraf Akmal (paklong) – 019 – 4761266


Untuk melihat suasana venue kejohanan, sila layari link berikut ------------ > Gambar Venue Kejohanan : Restoren Tok Nadok.
Landmark yang paling mudah untuk lokasi restoren ini ialah depan Klinik Tebengau jalan bawah Yan-Kuala Kedah. Click untuk gambar venue ----- > Restoren Tok Nadoq Official Blog

* Mari meriahkan kejohanan blitz PACU ini. Sambil bermain, bersantai - santai dan boleh berkaroke. Bawa kuih raya amat-amat digalakkan. Jumpa anda di sana :)

No comments:

Post a Comment