Tuesday 7 April 2015

Kejohanan Catur Yang Terbesar Di Utara !!!

8/4/2015 - Gopeng, Berita baik bagi semua pencatur di Malaysia. Kini terdapat dua kejohanan terbesar bakal menjengah peminat catur sekitar Utara !!!



1. Kejohanan Catur Terbuka Langkawi 2015 (edisi ke-3)

Pada tahun 2015, kejohanan ini telah memasuki edisi kali yang ke-3. Kejohanan ini dianggap kompetitif apabila berjaya menarik minat peserta dari luar Kedah termasuk peserta luar negara(Filipina). Kejohanan ini juga merupakan 'National Rated Event'. Paling menarik, ia merupakan kejohanan rapid yang menawarkan hadiah tertinggi di kawasan utara.
Segala butiran boleh rujuk flyer dibawah :

Tarikh : 2 &3 Mei 2015



Untuk yang ingin menaiki feri dari jeti kuala kedah, boleh semak jadual feri di bawah. Harap membantu terutamanya player luar dari Kedah :

Gambar ini di ambil pada November 2014

Berikut broshure jika berminat tentang penginapan : 


Berikut merupakan link keputusan penuh Langkawi Open 2014 yang dimenangi IM Oliver Dimakiling dari Filipina : Full Result Langkawi Open 2014


2. Gula Perlis Open Chess Challenge 2015 (edisi ke-7)

Selepas selesai bermain Langkawi Open, anda boleh terus ke Perlis kerana pada keesokan harinya terdapat lagi kejohanan terbesar di Perlis, iaitu Gula Perlis Open Chess Challenge bertempat di Hotel Putra Palace, Kangar. 

Tarikh : 4 Mei 2015





Berikut flyer kejohanan : 


Kejohanan ini juga merupakan kejohanan catur yang berprestij kerana saban tahun diadakan di Perlis sempena hari keputeraan DYMM tengku Raja Perlis yang kini telah memasuki edisi ke-7.
Segala update mengenai kejohanan ini, boleh rujuk di link ----> Gula Perlis Chess Open 2015


* Jumpa anda di sana !!!!

No comments:

Post a Comment